Vanoers.nlNieuwsHoe onze HRM-adviseurs u kunnen bijstaan in tijden van de coronacrisis

Hoe onze HRM-adviseurs u kunnen bijstaan in tijden van de coronacrisis

Hoe onze HRM-adviseurs u kunnen bij staan in tijden van de coronacrisis

De wereld staat op zijn kop. Het Coronavirus grijpt nog steeds om zich heen en de gevolgen hiervan zijn overal in onze samenleving en economie duidelijk zichtbaar en voelbaar.

Verlenging maatregelen

Dinsdag 21 april heeft het Kabinet bekendgemaakt dat het merendeel van de maatregelen wordt verlengd tot en met 19 mei. De impact van deze maatregelen op onze samenleving en economie zijn enorm. Het is wachten op een werkend vaccin tegen het virus en tot die tijd moeten wij ons aanpassen aan de opgelegde maatregelen om het coronavirus te bestrijden. We hebben momenteel met een nieuwe werkelijkheid te maken.

De rol van HRM-adviseurs tijdens de coronacrisis

Juist in deze coronacrisis is er een belangrijke rol weggelegd voor Human Resource Management (HRM). Zolang het coronavirus onrust blijft zaaien ligt er een taak bij HRM om bedrijven en werkgevers van passend advies te voorzien, want juist nu is zorg voor het personeel heel belangrijk en ontzettend waardevol. ‘Business as usual’ is geen optie voor bedrijven als medewerkers zich zorgen maken om bijvoorbeeld hun gezondheid of hun baan. Het welzijn en de gezondheid van het personeel moeten dan ook voorop staan. Tegelijkertijd werken we toe naar een voorzichtige versoepeling van de maatregelen en rijst de vraag hoe het nieuwe ‘normaal’ er straks uit komt te zien. De crisis kan daarnaast een kans bieden om te experimenteren met (samen)werken op afstand, flexibele teams en zelfwerkzaamheid van medewerkers. De ervaring die hiermee wordt opgedaan, kan zo op de middellange termijn zorgen voor een verdere vertaling naar het algemene HRM-beleid.

Hoe gaat u om met specifieke HRM-vraagstukken

De huidige situatie waar u als ondernemer mee te maken heeft, maar ook de periode na de coronacrisis zal begrijpelijk veel vragen met zich meebrengen. Niet alleen bij u, maar ook bij uw werknemers. Kortom; er komt veel op u af en we zullen met z’n allen een lange adem nodig hebben. Dat vraagt om geduld en aanpassingsvermogen. Kampt u met vragen zoals in onderstaande checklist weergegeven? Neem dan gerust direct contact op met onze specialisten.

Heeft u advies nodig? Bekijk dan onderstaande checklist.

Download de checklist

Organisatie Adviseur Joost Akkermans
Joost Akkermans
Manager organisatieadvies
Contact
Van Oers Organisatieadvies
Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

  • Ik ga akkoord met de privacyverklaring.

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws.

Altijd up-to-date blijven met Van Oers

Schrijf u meteen in voor de Van Oers nieuwsbrief.
Schrijf u in
Organisatie Adviseur Joost Akkermans
Joost Akkermans | Manager organisatieadvies
Wilt u meer informatie over dit onderwerp?
Vul het contactformulier in of laat een terugbelverzoek achter.
Neem contact op phone Terugbelverzoek