Vanoers.nlKlantverhalenKraamzorg Het Groene Kruis en Isis Kraamzorg

“Warm contact met Van Oers”

Paulien Schaftenaar en Vincent Valkema | Kraamzorg Het Groene Kruis en Isis Kraamzorg
  • Loonadvies
Kraamzorg Het Groene Kruis en Isis Kraamzorg

Een relatie van Van Oers spreekt zich uit over de samenwerking. Dit keer Paulien Schaftenaar, personeelsadviseur bij Kraamzorg Het Groene Kruis en Isis Kraamzorg, en Vincent Valkema, financieel controller bij dezelfde organisaties. Vanuit hun rol in het managementteam houden zij zich ook bezig met strategie en beleid.

Complexiteit van salarisadministratie in de zorg

Iedere medewerker wil aan het einde van de maand een kloppend salaris uitbetaald krijgen. Best logisch, maar zeker in de zorg niet zo simpel omdat er elke maand vele mutaties zijn. ‘Bij ons gaat het gemiddeld om zo’n tweeduizend mutaties per maand’ schetst Vincent Valkema. ‘De kilometervergoeding, de onregelmatigheidstoeslag, de wachttijden; dat is voor onze bijna 400 kraamverzorgenden elke maand anders.’

Korte lijnen met Van Oers

Paulien Schaftenaar is vanuit haar rol als personeelsadviseur bij deze salarisadministratie betrokken. ‘Juist vanwege de vele mutaties is het zo fijn om korte lijnen te hebben met Van Oers. We kunnen altijd bellen of mailen; ze staan voor ons klaar en zijn bereid om een stap extra te zetten. Zo heeft onze contactpersoon van Van Oers aan het einde van het boekjaar eens flink overgewerkt om nog voor het einde van het jaar alle correcties te verwerken. Dat was fiscaal voor ons zoveel gunstiger.’

Loyaal, met passie voor het werk

In het zetten van een stapje extra, zit volgens Vincent de overeenkomst tussen de mentaliteit van Van Oers en de medewerkers bij Het Groene Kruis en Isis Kraamzorg. Vincent: ‘Onze medewerkers zijn loyaal en zetten inderdaad die stap extra als de gezinnen waar ze kraamzorg geven daarbij gebaat zijn.’ Paulien: ‘Dat klopt helemaal. Onze medewerkers doen met zoveel passie en liefde hun werk.’ Vincent: ‘Juist omdat we het met elkaar altijd beter willen doen voor onze klanten, zijn we een innovatieve organisatie. Zo hebben we het product BabythuisZorg ontwikkeld voor ouders die niet zelfredzaam of die hulpbehoevend zijn. Met BabythuisZorg houdt de zorg niet op na acht of tien dagen, maar loopt door tot maximaal een jaar na de kraamtijd. Inmiddels is het een franchiseconcept geworden dat ook andere kraamzorgorganisaties in heel Nederland afnemen. Zo maken we de kraamzorg toekomstbestendig.’

Digitaal dichtbij

Kraamzorg Het Groene Kruis en Isis Kraamzorg werken zelf in Noord-Nederland, namelijk in Groningen, Friesland, Drenthe en de kop van Overijssel. De vraag ligt voor de hand waarom ze kozen voor een samenwerking met een salarisadministratiepartner met roots in Zuid-Nederland. Paulien: ‘Die fysieke afstand speelt geen enkele rol. Het contact met Van Oers is namelijk warm en persoonlijk. Het voelt totaal niet alsof zij een externe partij zijn, maar eerder als één van ons. Dat vind ik fijn, want de cultuur is hier dat we het met elkaar doen, als een grote familie.’ Vincent: ‘Er kan zoveel digitaal; dat werkt makkelijk. Bovendien levert het een kostenvoordeel op. Dat is voor ons in de zorg, waar de marges minimaal zijn, heel prettig. We hebben dus geen spijt van onze keuze voor Van Oers. Dat was overigens op aanbeveling van onze vorige verloner die met die activiteit stopte. Vanwege de ervaring van Van Oers met verloning in de zorg én door de aanbeveling kozen we voor hen. Wat ook handig is, is dat zij met AFAS werken. Er is namelijk een directe koppeling tussen ons roosterpakket en AFAS. Van daaruit kan Van Oers direct alle mutaties controleren.’ Paulien: ‘En we kunnen erop rekenen dat hun dienstverlening altijd doorgaat; mocht onze contactpersoon bij Van Oers uitvallen dan is er al back-up geregeld. Ook dat maakt Van Oers tot een betrouwbare partner.’

‘Van Oers denkt mee over salarisgerelateerde vraagstukken.’

Meedenken over inrichting salarisadministratie

Naast de maandelijkse verloningsactiviteiten, vragen Paulien en Vincent regelmatig Van Oers om advies over salarisgerelateerde vraagstukken. Vincent: ‘Zo wilden we vorig jaar onze medewerkers een voorschot geven, toen onder andere de benzineprijs maar bleef stijgen. Van Oers denkt dan over zoiets mee, met als uitkomst dat een looncomponent in AFAS is ingebouwd, wat het doen van een voorschot mogelijk maakte. Bij het uitkeren van de zorgbonus ging dat op een vergelijkbare manier. Indirect bepalen ze zo mede onze denkrichting voor strategie en beleid.’ Paulien: ‘Inclusief de praktische vertaalslag naar hoe je je salarisadministratie daarop inricht. Vaak komen we al pratende met Van Oers tot een oplossing en anders zoekt Van Oers het voor ons uit. Ze staan altijd voor ons klaar.’

kim verhoeven-heinen
Kim Heinen
Manager HR Solutions
Bekijk onze open-staande vacatures op Werken bij Van Oers.
  • icon
kim verhoeven-heinen
Kim Heinen
HR Solutions

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Zorg dat uw loonbelasting en sociale zekerheid goed zijn geregeld. Onze salarisadministrateurs adviseren u.
Bekijk onze dienst Direct contact
image description
Kim Heinen
Kim Heinen | Manager HR Solutions
Benieuwd naar hoe wij uw bedrijf verder helpen?
Heeft u vragen naar aanleiding van dit klantverhaal of bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact op met onze specialisten en zij helpen u graag verder.