Vanoers.nlHR SolutionsLoket.nl lanceert iDEAL betaling van de loonaangifte

Loket.nl lanceert iDEAL betaling van de loonaangifte 

Loket.nl lanceert iDEAL betaling van de loonaangifte

Loket.nl heeft een nieuwe en innovatieve functionaliteit gelanceerd. Zij maken het, in samenwerking met de Belastingdienst, mogelijk om de loonaangifte gemakkelijk via iDEAL te voldoen.

Loonaangifte snel en foutloos

Doordat u in Loket.nl kunt kiezen voor ‘iDEAL-betaling’ bij het loonaangiftebestand, is het betalen van deze loonaangifte net zo gemakkelijk als het doen van een online aankoop van een product of dienst. Na het selecteren van de bank en het verifiëren van de betaling, kan deze direct voldaan worden. De betaalstatus, ofwel de bevestiging van de betaling, komt hierbij ook meteen beschikbaar.

Deze mogelijkheid zorgt ervoor dat het betalen van de loonaangifte snel en foutloos gedaan kan worden. Dit bespaart u kostbare tijd en zorgt er daarnaast voor dat u geen boete riskeert voor het te laat of niet correct voldoen van de loonaangifte.

Beschikbaar in nieuwe versie van Loket.nl

Deze functie is enkel beschikbaar in het nieuwe Loket. Mocht u gebruik maken van Loket Classic en bent u toch benieuwd hoe deze nieuwe functionaliteit werkt? In Loket Classic kunt u rechtsboven in klikken op ‘Ga naar de nieuwe versie van Loket.nl’.
U wordt hierdoor direct automatisch doorverwezen naar deze nieuwe versie zonder opnieuw te hoeven inloggen.

Hoe gaat dit in z’n werk?

Het betalen van de loonaangifte middels iDEAL kan op 2 plaatsen, namelijk via de Overzicht pagina op werkgeverniveau en via Salarisverwerking – Loonaangifte. Zodra u op de betaalbutton klikt, wordt er een beveiligde verbinding met de Belastingdienst gemaakt. Aan de linkerkant worden de kenmerken van de loonaangifte getoond zoals bedrag, omschrijving van de loonaangifte en het betalingskenmerk. Aan de rechterkant kan de werkgever vervolgens aangeven via welke bank er betaald moet gaan worden.

Wanneer het betaalscherm is doorlopen, komt u uit op de afrondingspagina. Hier wordt aangegeven of de betaling is gelukt en is het voor de werkgever mogelijk om een bewijsdocument van de betaling te downloaden in PDF formaat.

De status van de iDEAL betaling wordt hierna direct bijgewerkt in Loket. Zo kan een werkgever eenvoudig terugkijken of de betaling reeds is uitgevoerd.

Het kan voorkomen dat de knop ‘Betalen met iDEAL’ niet aangeklikt kan worden. Dit kan dan te maken hebben met één (of meerdere) van de volgende zaken:

  • Met iDEAL kunt u bedragen tot €50.000 voldoen. Mocht het te betalen bedrag hoger zijn dan dit bedrag, dan is het niet mogelijk om deze middels iDEAL te voldoen. Maak in dat geval gebruik van het SEPA betaalbestand.
  • De loonaangifte is reeds middels iDEAL voldaan.
  • Het betalen van de loonaangifte middels iDEAL is geannuleerd. De button is dan tijdelijk 20 minuten niet beschikbaar.

Meer weten of hulp nodig?

Meer weten of heeft u vragen naar aanleiding van dit artikel? Neem contact op met uw contactpersoon van Van Oers Loonadvies.

astrid vermeer
Astrid Vermeer
Procescoördinator Loonadvies
Contact
  • icon
astrid vermeer
Astrid Vermeer - Jansen
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws.

Altijd up-to-date blijven met Van Oers

Schrijf u meteen in voor de Van Oers nieuwsbrief.
Schrijf u in
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

astrid vermeer
Astrid Vermeer | Procescoördinator Loonadvies
Wilt u meer informatie over dit onderwerp?
Vul het contactformulier in of laat een terugbelverzoek achter.